Авторські розробки: Виховний захід "Дружна родина"....


Дружна родина
                                                                    «Навіщо скарб,коли в родині лад!»
                                                                                             (народне прислів’я) 

1.Постановка проблеми, мотивація

- Епіграфом нашого заходу стало народне прислів’я: «Навіщо скарб, коли в 

родині лад!» В підтвердження цих слів послухайте казку:

«Жив собі чоловік і було у нього п`ятеро синів. От став він помирати, та й

погукав до себе синів,добро своє між ними ділити. Кожному щось дісталось.

Вночі всі полягали спати, а старшому синові не спиться, все лежить та

Думає: «Заможно жила наша родина, а от розділив між нами батько добро,

всім по крихітці дісталось. Якби-то все до купи – то зажив би я – не тужив».

Не довго думаючи, старший син, поки всі спали, зібрав батькові пожитки,та 

й втік далеко із дому. Купив собі будинок, став обробляти землю, продавати 

збіжжя. Щороку його скриня наповнювалась новими скарбами.

Та не ставав від того хлопець щасливішим, навпаки - ходив все похмурішим, все сумував за своєю родиною, з якою так нечемно повівся. Так 

продовжувалось доти, доки він не зрозумів: ніякі скарби в світі не замінять 

родинного тепла, братерської любові, дружніх, безкорисливих стосунків.

Зібрав він тоді своє добро, яке за ці роки збільшилось в кілька разів та й 

повернувся в батьківську хату. 

Батько тим часом помер, брати жили бідно, майже голодували. З радістю 

зустріли вони старшого брата, а той їм на те сказав: « Візьміть це добро. 

Наживаючи його, я не отримав задоволення, бо завжди знав, що обікравши 

вас, я залишив вас бідувати. Та я завжди заздрив вам, бо знав, що ви живете 

разом у дружній родині, підтримуючи один одного і в радощах і в горі. Я 

зрозумів, що ніякий скарб не замінить родинного затишку, дружніх сімейних 

стосунків, підтримку брата – це і є неоцінений скарб».

Зраділи брати поверненню брата і стали вони жити, добро наживати у мирі 

та злагоді

-Яка мораль цієї казки?

-Про який «неоцінений скарб» говорив старший брат?

-Які стосунки повинні бути в родині?

2.Моделювання ситуацій

Учні поділяються на дві групи. Одна відповідає від імені родини, у якої є 

скарб, інша – у якої є лад. Кожна група пропонує свій варіант виходу з 

ситуацій:

- у родині хтось занедужав;

- сім’я постраждала від пожежі;

- родина потрапила на безлюдний острів в результаті аварії корабля тощо

3.Робота з прислів’ями:

«Нема в світі цвіту цвітішого від маківочки, нема ж і роду ріднішого від матіночки», «У дитини заболить пальчик, а у матері серце»

-Як ви розумієте ці прислів’я?

- Завжди пам’ятайте, щоб родина була дружною і в сім’ї був лад, потрібно щоб в ній панувала любов, взаємоповага, взаєморозуміння, дружба. Пам’ятай, що до рідних слід ставитись з любов’ю, чуйністю, розумінням. Піклуйся про них, не завдавай їм прикрощів. Бережи рідних – це найдорожче, що у тебе є.

4.Проблемне питання

-В чому, по – вашому, заключається прояв справжньої любові до найрідніших вам людей – батьків? (…)

- А от послухайте, як про це написав в своєму оповіданні «Сьома дочка» В.Сухомлинський:

«Було у матері сім дочок. Ось поїхала мати в гості до сина, а син жив далеко – далеко. Повернулась додому аж через місяць.

Коли мати ввійшла до хати, дочки одна за одною стали говорити, як вони знудьгувалися за матір’ю.

-Я скучала за тобою, немов маківка за сонячним промінням, - сказала перша дочка.

- Я ждала тебе, як суха земля жде краплину дощу, - промовила друга дочка.

- Я плакала за тобою, як мале пташеня плаче за пташкою, - сказала третя.

- Мені тяжко було без тебе, як бджолі без квітки, - щебетала четверта.

- Ти снилась мені, як троянді сниться краплина роси, - промовила п’ята.

-Я виглядала тебе, як вишневий садок виглядає соловейка, - сказала шоста.

А сьома нічого не сказала. Вона роззула матусю й принесла їй води у ночвах – помити ноги.

- Яка з дочок проявила щирі почуття до матері?

5. «Родинне дерево»

- Діти, всі ви, готуючись до цієї бесіди, виконали домашнє завдання – виготовили родинне дерево. Ви помітили, що основу кожного роду складають пращури – бабусі і дідусі. Це найстарші люди в родині, які заслуговують на любов, подяку, шану й підтримку кожного члена родини.

- Ось послухайте ще одне оповідання В.Сухомлинського «Комірчина для дідуся» :

«Захворів Юрасиків дідусь, лежить і кашляє. Мати й тато мовчазні такі.

Одного разу приходить Юрко з дитячого садка, бачить: закопує тато стовпи біля хати.

- Що це ви будуєте, тату? – питається Юрко.

- Комірчину до хати прибудовую. Дідусь в комірчині житиме…

Юрко узяв маленьку лопатку, пішов на город, сів серед картоплиння й копає ямку.

- Що це ти копаєш, Юрасику? – питається батько.

- Та землянку будую…

- Навіщо тобі землянка?

- А ви з матір’ю житимете в ній, як постарієте… 

В.Сухомлинський

-Який невдалий приклад дав батько синові?

-Чому навчив Юрко батька?

-Перелічіть основні, на вашу думку, людські якості, необхідні членам родини, щоб у ній завжди були мир і злагода.

6.Асоціативний кущ 

любов ---------- Родина -------------дружба

поступливість взаєморозуміння….

- Яка з цих якостей необхідна вашій родині найбільше?

- Подумайте й розкажіть, як ви можете допомогти своїй родині набути цю якість

- Підтвердіть прикладами з життя, що жити у дружній і міцній родині – це щастя.

- -Якщо людина живе у дружній родині, як це вплине на її майбутню сім’ю?

7.Словесне малювання

-Уявіть,що всі люди Землі почали святкувати свято Дружної родини. Намалюйте, як це свято відбуватиметься у вашій родині.

8.Підсумки

Педагог на дошці вивішує плакат – велике серце. Це серце щасливої родини. Діти мають перелічити скарби цього серця (роблять написи маркером)

- Отже, давайте змалюємо модель дружної, щасливої родини.(…)

- Яка відповідальність перед батьками лежить за виховання дітей як майбутніх членів власної сім’ї?

- Є таке прислів’я: « Щаслива родина – міцна країна». Як ви його розумієте?

9. Завдання додому

1) Намалювати чарівний талісман щастя для своєї родини і розказати про те, як він допоможе вашій родині

2)Завести зошит «Щаслива родина», в який записувати усі щасливі моменти з життя родини та приклади власного внеску в формування дружніх стосунків у сім’ї.

Немає коментарів:

Дописати коментар