В розбудові сучасної школи актуальним є питання розробки та вдосконалення способів педагогічної діяльності, які б забезпечили якісно новий рівень навчальної і виховної роботи в школі. Для цього слід вивчати,узагальнювати та впроваджувати в практику роботи школи ППД, якісно пристосувавши його до конкретних умов, особливостей учнів,колективу, творчо доповнивши та вдосконаливши його. Сформувати, набути досвіду можна лише в результаті практичної діяльності, пошуку.
Практика - це діяльність, в процесі якої людина взаємодіє з навколишнім світом, змінюючи його і змінюючись з ним.
Досвід-результат практичної діяльності,набуття знань,умінь,навичок.
ППД - це сукупність знань,умінь,навичок,здобутих в процесі навчально-виховного процесу шляхом використання оригінальних форм,методів,прийомів,засобів навчання та виховання,нових навчально-виховних систем або вже відомих на основі їх вдосконалення. Отже, ППД - це результат творчих пошуків педагогів, в якому зливаються воєдино творче, новаторське і в той же час традиційне начало.
Види ППД:
1.За обсягом теми:
- Комплексний (охоплює значну кількість питань роботи вчителя чи колективу);
- Локальний ( відбиває одне або кілька взаємопов'язаних питань);
2. 3а кількістю авторів:
- Індивідуальний;
- Колективний;
3. За характером новизни:
- Новаторський (дослідницький,раціоналізаторський);
- Зразковий Новаторському досвіду властиві оригінальність, новизна. Він може носити дослідницький(експериментальний) характер, або ж раціоналізаторський,що передбачає вдосконалення відомих форм,методів,засобів навчання і виховання на основі їх творчого використання.
Зразковий досвід - це сумлінна діяльність вчителя,який уміло використовує досягнення педагогічної науки, методичні рекомендації вчених, методистів, досвід інших педагогів і на основі цього його навчально-виховна робота є зразком для інших.
Носіїв ППД називають передовими вчителями. .В результаті вивчення та впровадження ППД вчитель набуває Педагогічної майстерності. Передовий вчитель має науково-педагогічне мислення, вміє аналізувати виховні явища простежувати результати впливу педагогічних взаємодій, співвідносити педагогічну дію з цілями і результатами навчання й виховання;відмовитись від стереотипів і шаблонів,використовуючи ідеї в практичному і творчому пошуку, виявляти мислительську гнучкість і оперативність.
КРИТЕРІЇ ППД:
- висока результативність навчання й вихованості учнів;
- високі показники успішності (глибина і міцність знань,освіченість,культура/яку вчитель формує в учнів;
- економічність, оптимальність засобів і сил, витрачених на досягнення результатів;
- стійкість і системність успіхів навчально-виховної роботи;
- актуальність і соціальна значущість досвіду;
- новизна і прогресивність
- від наукового відкриття до раціоналізації методів навчання і виховання.
Немає коментарів:
Дописати коментар